Fina avelsdjur från G769

Det omöjliga i att få tag i hö i år blev den sista spiken i kistan och vi har nu tagit det oerhört trista beslutet att lägga ner besättningen G769 efter nästan 13år :sob:

Jag förstår att alla mer eller mindre sitter i likade situation och att det inte är många som köper in nya djur så här års men jag vill ändå ge de mina en chans om någon är intresserad.

Samtliga djur jag lägger ut här anser jag har gott och väl hamnar inom ramen för önskade egenskaper för en gotlandskanin i genbank. Alla har dock så klart sin egen personlighet och sina unika egenskaper som sticker ut lite extra. Ingen av dom är van vid att bli burna eller klappade på en massa men dom är alla trevliga individer och har visat sig fungera väl i avel. Finns även en del ungdjur för den som är intresserad.

Vi intresse skriv här, maila lisa.lithammer@gmail.com eller ring mig på tel. 070-2833724
(Kaninerna finns i Västmanland, transport kan ev ordnas till bl.a. Uppsala)

Fru Kantarell G769-2121
Endast två födda i kullen men har själv lämnat kullar på 5-7ungar som hon tagit väl hand om.
image

Supersnällasilversara G769-2114

Grindstens Quintus G821-2024
Pigg och alert herre som vet vad han ska göra med damerna :wink:
image

Edens Klimpen G304-221
Endast en i kullen men har lämnat kull på 6 ungar. Bara prövad en gång i avel.

Egbys Herr Blåbär G525-22145
Något mer försynt herre som var en gentleman med damen han har träffat här hos oss med lyckat resultat :grin:

Synd att du behöver sluta med kaninerna!
Om det finns transportmöjlighet åt mitt håll skulle jag kunna ta över fru kantarell :smiley: till min genbank.
Bor utanför Gislaved.
Mvh Anne

Hej, åh det vore ju jättekul om hon kunde få flytta vidare! Jag ska kolla upp transportmöjligheter åt det hållet. Har bekanta som åker till/från Alingsås ibland. Är det ett alternativ för dig eller är det för långt borta?

//Lisa