Mellerudskaniner säljes Skillingaryd

6 svart/vita kaninungar - 8 veckor den 18/7. Det finns 2 honor och 3 hanar som växer bra och nu är till försäljning. Alla kaninungar i kullen har överlevt och är mycket trevliga i temperamentet. De är hanterade av mig och mina barn. Föräldrarna är Tofteryds Moa M1715-2312 samt Raske Röd M1537-2115.

1 gillning

Hej.
Är din kullar obesläktade med varandra? Jag behöver köpa in en hona och en hane. Skicka gärna bild på genbanksintygen.
Mvh. Camilla Liljebjörn genbank 821

Hej Camilla,
Pong misslyckades tyvärr med sin kull och det var bara en som överlevde. Den kaninungen
kommer inte vara till salu. Jag har honor och hanar kvar från Maskros och Snögubbes kull. Samt Moa och Raske Röd. Snögubbe är Moas far så kaninerna från dessa kullarna går inte att använda för att bilda avelspar.

Hej. Vet inte om du fick mitt svar jag skickade häromdagen. Jag vill gärna köpa en hona ur Moas kull om jag kan ordna transport. Du bor nära E4 antar jag. Jag brukar anlita en tjej som heter Jenny som kör mellan Glimåkra i Skåne till Piteå i norr. Vet inte om hon åker den sträckan så ofta nu för tiden men jag kollar det isf.
Mvh. Camilla Liljebjörn

Hej Camilla,
Jag fick inte ditt meddelande förrän nu.
Sparar en hona från Moas kull till dig.
Ingen brådska att hämta henne. Jag har plats att spara henne tills du har möjlighet att fixa transport.
Du får gärna höra av dig till mig på telefonnummer 0739980010 istället så att jag inte missar ditt meddelande.
Mvh
Hanna

Glömde skriva att jag bor ca. 5 min från E4:an. Kan komma ut och möta vid avfarten om det underlättar. Min adress är Tofteryds-Ryd Sågaregården, 56891 Skillingaryd.